Nog even en er breekt weer een nieuw jaar aan. Dit is het perfecte moment om bij elkaar te komen met je collega’s om terug te blikken op het afgelopen jaar én vooruit te kijken op het nieuwe jaar. Het organiseren van een nieuwjaarsreceptie is nog best een klus. Er komt meer bij kijken dan je denkt. Entertainmens geeft je handige tips.

  •  Eten en drinken

Ook al is de receptie nog zo gezellig, als de catering slecht is dan onthouden de gasten dit. Een goede catering moet dus een belangrijk aandachtspunt zijn. Denk er van tevoren goed over na wat je je gasten aanbiedt. Dit kan natuurlijk een uitgebreid diner zijn, maar ook kleine hapjes. Bedenkt van te voren ook of je alcohol schenkt of niet. Je wilt immers dat je collega’s weer veilig thuis komen. Schenk je liever geen alcohol op je nieuwjaarsreceptie? Dan is een complete koffie- en theecatering een aanrader.

  •  Zorg voor een juiste aankleding van uw nieuwjaarsborrel

Niemand voelt zich prettig in een zaal met te fel licht. Met de juiste aankleding breng je de locatie meer op sfeer. Zorg dan ook voor gedimde lichten en sfeervolle accessoires.

Personeelsfeest-diner-show

  •  Breng de sfeer erin met muziek

Stilte op je receptie is dodelijk voor de sfeer. Wij raden je dan ook aan om altijd muziek te draaien. Dit kan muziek zijn van een playlist, maar live muziek is natuurlijk nog leuker. Er zijn tal van bandjes die op je nieuwjaarsreceptie kunnen spelen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een coverband? In plaats van een band kun je ook een DJ inzetten die zorgt voor een lekkere beat op de achtergrond, zoals een allround DJ of een lounge DJ.

entertainmens-dj-show

  •  Zorg voor een luchtige en humorvolle speech

Als bedrijf organiseer je een nieuwjaarsreceptie, omdat je wilt terugblikken op het afgelopen jaar en vooruit wilt kijken naar de toekomst. Tijdens de speech horen de collega’s wat er het afgelopen jaar goed is gegaan en worden ze gemotiveerd om het nieuwe jaar ook weer succesvol te maken. Zorg er in ieder geval voor dat de speech luchtig en interessant is en wat humor bevat. Je gasten zitten namelijk niet te wachten op een saaie monoloog. Hier luistert niemand naar. Houd de speech dus feestelijk en positief. Geen ervaring met het geven speeches? Dan kan een professionele presentator de speech presenteren. Deze brengt de speech op een serieuze én humorvolle wijze. Huurt u liever een cabaretier in voor dit soort gelegenheden is dit uiteraard ook een hele leuke en goede optie.

entertainmens-cabaret-show

  •  Foto’s voor de leukste herinneringen

Op de meeste nieuwjaarsrecepties is een fotograaf aanwezig om de gasten op de foto te zetten. Deze foto’s zijn niet alleen een leuk aandenken, maar geven ook een goede impressie van de avond. Zo kun je de leukste foto’s ook op je website plaatsen. Huur een polaroid fotograaf in. Polaroids zijn terug van weggeweest. Onze professionele polaroid fotografen lopen met een retro polaroid camera op je receptie rond en maken foto’s van de gasten. Je kunt al je collega’s ook samen op de foto laten zetten door een feestfotograaf. Deze fotograaf van maakt bijvoorbeeld foto’s met een tachtig jaar oude straatcamera. Hij kan de foto’s net zo snel produceren als digitale exemplaren. De foto’s worden belicht met magnesiumlicht. De flits alleen al is zeer spectaculair. Deze wordt gevormd door een ontstekingsmechanisme dat een magnesiummengsel met een denderende knal laat ontvlammen. Een onvergetelijke ervaring dus!

  •  Friet- of Poffertjeskraam

Andere originele dingen voor je nieuwjaarsreceptie zijn onder meer een poffertjeskraam of een frietkraam. Poffertjes zijn heerlijk en kunnen op ieder moment gegeten worden. Wat is er nu lekkerder dan een bord versgebakken poffertjes met een laag poedersuiker en roomboter? In de poffertjeskraam worden poffertjes gemaakt voor al je gasten. Met een frietkraam trakteer je alle gasten op heerlijke verse frietjes en andere snacks, zoals hartige bittergarnituur en luxe hamburgers.

Jubileumfeest-Teambuilding-Barbecue

  •  Koppel een activiteit aan de nieuwjaarsreceptie

Wil je graag wat meer actie op je nieuwjaarsborrel? Koppel er dan een activiteit aan, zoals een workshop. Dit is vooral een tip als je bedrijf uit maar een aantal werknemers bestaat. In plaats van een nieuwjaarsreceptie kunnen jullie het nieuwe jaar beginnen met bijvoorbeeld een Cocktail workshop, een graffiti workshop of een workshop sneltekenen. Een workshop is niet alleen erg leuk, maar draagt ook bij aan de teambuilding. Collega’s leren elkaar een andere manier kennen. Iets dat weer een positieve invloed heeft tijdens het samenwerken op de werkvloer.

Benieuwd naar onze ervaring?

Bent u benieuwd naar onze ervaring op het gebied van entertainment rond het nieuwe jaar? Neem vrijblijvend contact met ons op voor het inhuren van entertainment voor uw nieuwjaarsborrel, feest of evenement. Graag bevelen wij diverse artiesten aan voor deze gelegenheid. U kunt ons bereiken op info@entertainmens.nl of door te bellen op 06-52212575.